«Незалежна творчість» 

Вже стало традицією на початку року проводити творчі зустрічі у мистецькому кафе нашого міста – у «Пузатому млинці». Не стандартна атмосфера ретро-фолькльорного інтер’єру, палахкотіння живого вогню у каміні та полум’я свіч додавали колориту зібранню поетів, прозаїків, публіцистів, іконописця та їх поцінувачів. Були представлені поетичні книги трьох авторів: «Три святості» Богдана Кушнірика, тернополянина уродженця Чортківського району, літератора і редактора, «Сутерени вічності України» громадсько-політичного діяча Івана Дмитрика і «Невблаганність проминання» Анастасії Триш – жінки з «філософським переосмисленням основ співіснування». Вперше до нас завітала авторка з Копичинець Ольга Новоставська, теж уродженка нашого міста, до її творчих захоплень, окрім поезії, належить і вишивання образів. Із творців поетичного слова виступили й Андрій Базалінський, Роман Король та автор цих рядків. Теми творів і загалом – розмов і дискусій відображали наше сьогодення й минуле: російсько-українська війна, корумпованість і подвійні стандарти влади і громадян, проблематичні аспекти релігії й культури. Адже в широкому розумінні культура – це «філософія поезії», теми гумору, аргументація й уміння вести полеміку, бачення майбутнього і погляд на історію. Щодо останнього, істориком і організатором зустрічі, напередодні 100-річчя проголошення IV Універсалу, було спростовано деякі стереотипи української Кліо – про визначну роль голови Центральної Ради М. Грушевського у проголошенні незалежності УНР, про 300 загиблих юних крутянців та інше. Завершив зустріч Василь Кушнір, депутат районної ради повстанською колядою. 


Кожен з присутніх висловив своє бачення на підняті теми. Попри різницю особистостей, всіх поєднувало спільне бачення і цінності українського державотворення. Невелика кількість учасників зібрання не поступалася, а може й перевершила у щирості та емоціях великій зали масових заходів.


Ярослав Дзісяк,

організатор зібрання, учасник обласного літоб’єднання при НСПУ. 

Comments

коментарів

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here